Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta


16.9.2019

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Osuuskauppa Keskimaa ja sen asiakasomistajat ovat tehneet jo kahtena vuotena 2017 ja 2018 merkittävät lahjoitukset, joilla on autettu konkreettisin teoin tuhansia ihmisiä Keski-Suomen alueella. Hyväntekeväisyyskampanjat ovat kantaneet nimeä Ilo auttaa ja nimensä mukaisesti kampanjan avulla on haluttu auttaa ilon ja positiivisuuden kautta ihmisiä haastavissa elämäntilanteissa. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti, eli tänä vuonna noin 132 000 euroa. Viime vuonna Keskimaan henkilökunta ympäri Keski-Suomen pääsi ehdottamaan lahjoituskohteita. Tänä vuonna hyväntekeväisyyskohteen valinnassa kysyttiin vuorostaan asiakasomistajien mielipidettä.

Keskimaan asiakasomistajat pääsivät äänestämään elokuussa Ilo auttaa -kampanjan lahjoituskohdetta seitsemän ehdotuksen joukosta, kolmesta eri teemasta: liikkumista ja leikkimieltä, taitoja digiaikaan ja kestävää kehitystä. Ääniä kertyi yhteensä lähes 8 000. Ylivoimaisesti eniten ääniä sai teemasta Liikkumista ja leikkimieltä -teema, jossa lahjoituksella kunnostetaan maakuntamme ulkoilureittejä.

Näin Keskimaan asiakasomistajat äänestivät:

  1. Kunnostetaan maakuntamme ulkoilureittejä: 31 % äänistä
  2. Kunnostetaan päiväkotien leikkipuistoja ja -alueita: 19 % äänistä
  3. Hiilijalanjäljen hyvittäminen: 15 % äänistä

Nämä kolme eniten saanutta kohdetta keräsivät yli 65 % kaikista äänistä. Loput äänistä jakautuivat tasaisesti muiden ehdotusten kesken.

− Oli todella hienoa saada näin iso joukko asiakasomistajia mukaan vaikuttamaan päätökseen yhteisen hyvän puolesta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun toteutimme äänestyksen ja odotimme itsekin jännittyneinä äänestyksen tuloksia. Upea huomata, että hyväntekeväisyys kiinnostaa näin laajasti ja mukava saada asiakasomistajamme entistä paremmin mukaan hankkeeseen jo heti alkumetreiltä asti, iloitsee Keskimaan markkinointi- ja viestintäjohtaja Noora Luoma

Äänestystulosten perusteella Keskimaa lähtee kartoittamaan tarkemmin lahjoitettavan summan kohdennusta ja käyttöä yhteistyökumppaneiden kanssa. Loppuvuoden aikana pääsemme kertomaan, miten lahjoitus tullaan käytännössä toteuttamaan. Lisätietoja kampanjasta löytyy Ilo auttaa -sivuilta: www.iloauttaa.fi