Green Egg tuo aidosti uutta Jyväskylän ravintolatarjontaan


13.6.2017

Muutama päivä sitten Jyväskylän kävelykadun varteen avattu street food-ravintola Green Egg on onnistunut tuomaan Jyväskylän monipuoliseen ravintolatarjontaan jotain aidosti uutta ja erilaista.

 

Jyväskylän kävelykadun varrella, Jyväskeskuksesta muutama askel kohti Kirkkopuistoa sijaitsevaan Green Eggiin on helppo poiketa ohikulkiessa. Paikan päällä voi syödä sisällä tai sään salliessa ulkona. Kaikki annokset voi ottaa myös mukaan.  Green Egg palvelee ma-to 10.30-21, pe-la 10.30-24 ja su 12-19.

Tuulia, Karoliina ja Sonja innostuneissa avaustunnelmissa.

– Tarjoamme aidosti erilaista, värikästä ja itse tehtyä à la carte -tasoista street foodia uskaliaalla otteella. Runsaita ja savuisia makuja, korkealuokkaisia raaka-aineita ja houkuttelevuutta Aasian ja Amerikan katukeittiöiden makuja yhdistellen, Green Eggiä luotsaava keittiömestari Pete kuvailee.

Green Eggin erikoisuus on makean suolaiset, korealaisvaikutteiset vehnäsämpylät bunit, joita ei tällaisina saa mistään muualta Suomesta. Buneihin on tarjolla erilaisia täytteitä sekä oman keittiön kastikkeita. Listalla on myös wingsejä sekä salaattivaihtoehto.

Ravintola on saanut nimensä Big Green Egg-savustusmunista, joissa lihat grillataan ja savustetaan.

Zdravko Petrov ja Linda Linnaranta iloitsivat siitä, että Green Eggistä saa vegaaniannoksia.

– Haluttiin tulla testaamaan uusi ravintola. Maku on hyvä, mutta sämpylä vähän pieni yksistään syötäväksi. Sen kanssa kannattaa ottaa jotain muutakin, he kommentoivat.

Paikallinen tuoteyhteistyö on tärkeä osa Green Eggiä. JyväsPakari leipoo bunit talon omalla reseptillä. Toinen tärkeä raaka-ainetoimittaja on Kangasniemeltä Roinilan Aromiliha, jolta tulee liha kanakebabiin.

– Meillä ei ole erikseen sali- ja keittiöväkeä, vaan kaikki tekevät kaikkea. Olemme uusi työtiimi, mutta meillä on jo nyt mahtava yhteishenki ja fiilis, Karoliina, Tuulia ja Tea kertovat.

Uusi ravintola kiinnosti jo ennen avausta todella paljon: ennakkomainos tavoitti Facebookissa yli 28 000 ihmistä ja rekrytointivideo katsottiin yli 11 000 kertaa.

– Meiltä saa raikasta ja tuoretta ruokaa. Ensimmäisten päivien perusteella voi sanoa, että vieraamme ovat yllättyneet positiivisesti. Olemme tuoneet Jyväskylään aidosti uutta ravintolatarjontaa, Karoliina toteaa.