Osuuskauppa Keskimaa ehdolla valtakunnallisessa vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa


18.11.2021

Osuuskauppa Keskimaa on ehdolla vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa, jossa Oikotien Vastuullinen työnantaja -kampanja palkitsee työelämän parhaan yhteisöllisyysteon. Keskimaa on ollut edelläkävijänä ottamassa käyttöön ja kehittämässä sisäisen viestinnän Workplace-palvelua S-ryhmässä. Tänä vuonna kymmenen työnantajaa kilpailee palkinnosta. Voittaja julkistetaan 9.12.2021, äänestysaikaa on 24.11.2021 saakka.

S-ryhmällä on käytössä lähes 40 000 työntekijää yhdistävä sisäinen sosiaalisen median palvelu Workplace. Osuuskauppa Keskimaa on ollut S-ryhmän osuuskaupoista tämän Facebookin palveluihin lukeutuvan uudenlaisen, yhteisöllisyyttä ja keskustelua tukevan työnantajaviestinnän pilotoija ja kärkikehittäjiä.

Keskimaan henkilökunta on ottanut palvelun ilolla vastaan ja etenkin korona-aikana se on osoittanut voimansa. Keskimaalla on Workplace-palvelussa 380 erilaista ryhmää, joissa on viimeisen kuukauden aikana tehty 2942 julkaisua eli lähes 100 julkaisua päivässä. Julkaisuja on kommentoitu 4359 kertaa ja niihin on reagoitu 13674 kertaa eli palvelu on lunastanut paikkansa päivittäisenä työkaluna.

− Workplace on otettu Keskimaalla käyttöön ensimmäisten osuuskauppojen joukossa vuonna 2018 ja tänä päivänä ei uskaltaisi edes ajatella työelämää ilman sisäistä somea, jonka kautta tavoitat helposti niin kokin Viitasaaren ABC:lta, Prisman myyjän Jyväskylästä, tarjoilijan Amarillosta kuin toimitusjohtajankin. Etenkin näin korona-aikana Workplace on osoittanut vahvuutensa, kun on nopeasta pitänyt tavoittaa koko henkilökunta muun muassa muuttuvien koronaohjeistuksien vuoksi, toteaa sisäisestä viestinnästä vastaava Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma.

Yhteisöllisyydestä kertoo myös se, että reagoiduimmat ryhmät ovat Keskimaa avoin keskustelu sekä Keskimaa kaikki, joihin kuuluu koko Keskimaan henkilökunta eli lähes 2000 keskimaalaista. Koko ylin johto, toimitusjohtajan viikoittaista videokatsausta myöten, on hyvin sitoutunut keskinäiseen vuorovaikutukseen yhteisessä somessa.

− Meille keskimaalaisille yhteisöllisyys on arjen voimavara, onhan yksi arvoistammekin #yhdessä. Workplace eli yhteinen somealustamme on erittäin tärkeä keino yhteisöllisyyden lisäämisessä ja ylläpitämisessä. Meidän henkilökuntamme on ottanut tämän työvälineen todelliseen tehokäyttöön, ja arki (ja myös juhla) olisi kovin erilaista ilman sitä! Olen kiitollinen kaikille keskimaalaisille uuden viestinnän tavan ja yhteisen kulttuurin rakentamisesta omien päivittäisten tekojen kautta, kiittelee Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg.

Lisäksi arjen vuorovaikutuksen kulmakivi ovat henkilöstön yhteiset, toimipaikkakohtaiset keskusteluryhmät, joissa rakennetaan sekä keskimaalaisuutta, tiimihenkeä että ratkaistaan arjen pieniä tai vähän suurempia haasteita.

Osuuskauppa Keskimaan lisäksi yhteisöllisyysteosta kilpailee tänä vuonna yhdeksän muuta yritystä. Muita ehdolla olevia yrityksiä ovat JYSK, Visma, Lidl, Gofore, DNA, Analyse2, Destia, Wärtsilä ja KEVA. Ehdolla olevia yrityksiä voi äänestää 24.11.2021 asti osoitteessa:
https://tyopaikat.oikotie.fi/aanesta-vuoden-2021-tyoelaman-yhteisollisyysteko


Lisätietoja:

Osuuskauppa Keskimaa, viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma, noora.luoma@sok.fi, 010 767 3040
Osuuskauppa Keskimaa, henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg, kaisamaria.thusberg@sok.fi, 010 767 3015