Prisma Seppälän uudistus on valmistunut


30.5.2024

Prisma Seppälän myymälässä on tehty kevään aikana mittava uudistus, kun päivittäistavarapuolta on selkeytetty uudelleenjärjestelyin ja samalla myös valikoimia on kasvatettu 500 uudella tuotteella. Lisäksi koko myymälään on asennettu digitaaliset hintaetiketit.

Osuuskauppa Keskimaa on uudistanut Prisma Seppälän myymälää kevään aikana. Uudistukset alkoivat jo helmikuun aikana, kun Prisman käyttötavaraosastolle tehtiin konseptiuudistus, jossa rautapuolen osasto uudistettiin Rauta-Prisma-konseptin mukaiseksi.

Prisman rautapuolen osasto uudistettiin Rauta-Prisma-konseptin mukaiseksi

− Viime viikolla saimme valmiiksi myymälän päivittäistavaraosaston laajemman uudistuksen. Aloitimme uudistustyöt huhtikuun alussa ja nyt olemme saaneet päivitettyä myymälää entistä selkeämmäksi ja tyylikkäämmäksi osittain uusilla kalusteilla ja uudelleenjärjestelyillä, taustoittaa  Osuuskauppa Keskimaan Prismajohtaja Mikko Lehtinen.

Suurimpina muutoksina myymälässä näkyvät teollisten elintarvikkeiden, kuten säilykkeiden, kahvin, teen, makeisten, murojen, pastojen ja muiden kuivatuotteiden uudelleenjärjestelyt. Myös juomaosastoa on uudistettu mahdollista uutta alkoholilain muutosta silmällä pitäen.

Muutostöitä on tehty pääosin yöaikaa, jotta ne ovat häirinneet mahdollisimman vähän asiakkaita.
− Tällaisten isompien muutostöiden osalta on erityisen tärkeää, että ne ovat hyvin suunniteltuja, jotta saamme muutokset toteutettua mahdollisimman pienin häiriöin ostaville asiakkaille. Suuri kiitos hyvin toteutetusta ja tehokkaasta muutostyöstä muutosryhmällemme ja henkilökunnallemme, Lehtinen kiittelee.

Digitaaliset hintaetiketit helpottavat asiointia ja tehostavat myyjien työtä

Digitaalinen etiketti

Yksi merkittävä muutos myymälässä on uudet digitaaliset hintanäytöt, joilla on myös merkittävä vaikutus myyjien työhön.

− Uudet digitaaliset hintanäytöt ovat meillä pitkään odotettu uudistus. Digitaaliset hintanäytöt lisäävät hinnoittelun selkeyttä asiakkaille ja muuttavat myös myyjiemme työtä merkittävästi. Tulostettavien hintalappujen sijaan hinnoittelu- ja tuotetietomuutokset pystytään ajamaan kätevästi digitaalisille hintanäytöille, Lehtinen kertoo.

Digitaalisten hintaetikettien lisäksi myös hyllynpäädyissä on uudet diginäytöt helpottamassa ja ohjaamassa asiakkaiden asiointia.

Digitaaliset hintanäytöt tulevat Keskimaan kaikkiin Prismoihin. Prisma Keljossa diginäyttöjen asennukset ovat juuri valmistumassa ja Prisma Palokassa diginäyttöjen asennukset valmistuvat kesäkuun alussa.

Uusi itsepalvelukassa-alue valmistui Kukkakauppa Ilonan päätyyn

Asiakkaiden pienempien ostosten maksamiseen sekä kerää ja skannaa -palvelua hyödyntäville asiakkaille kassalinjaston toiseen päähän on lisätty uusi itsepalvelukassa-alue. Kassa-alue palvelee erityisesti käyttötavarapuolen päässä asioivia asiakkaita, jotka haluavat hoitaa itse tuotteiden rahastamisen.

− Meillä on Prisma Seppälässä nyt yhteensä 15 itsepalvelukassaa tukemassa perinteisiä kassoja. Uudella linjastolla olemme vastanneet asiakkaiden toiveisiin lisätä itsepalvelukassojen määrää. Itsepalvelukassat ovat todella suosittuja ja vähentävät jonottamista kassoille pienempiä ostoksia tehdessä, Lehtinen toteaa.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Keskimaan, Prismajohtaja Mikko Lehtinen, mikko.lehtinen@sok.fi, 010 767 3032