25.10.2016
Reilun kaupan tuotteita myytiin S-ryhmän marketeissa tammi–syyskuussa 5,2 miljoonaa kiloa. Edellisestä vuodesta myynti kasvoi huikeat 43 prosenttia.
Kasvua selittää erityisesti Reilun kaupan banaanin suosion voimakas kasvu. Sen myynti kasvoi edellisestä vuodesta peräti 55 prosentilla.
– Lähes puolet Reilun kaupan tuotteiden myynnistä tulee banaanista, se on selvästi suosituin tuote. Banaanin myynti on kasvanut jo muutaman vuoden ja vauhti on tänä vuonna vain kiihtynyt, valikoimajohtaja Katja Tapio S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.
Reilun kaupan tuotteissa myynti keskittyy voimakkaasti suosituimpiin tuotteisiin. Yli 90 prosenttia kaikesta Reilun kaupan tuotteiden myynnistä tuli kuluvana vuotena 33 myydyimmästä tuotteesta.
S-ryhmän kauppojen valikoimissa on lähes 200 Reilun kaupan tuotetta.
Kokosimme tuotteet yhdelle listalle Foodie.fi-palveluun. Listan avulla voi tutustua tuotekirjoon sekä tarkistaa oman kaupan valikoimat ja hinnat.
Reilun kaupan tuotteen tunnistaa pakkauksessa olevasta Reilun kaupan logosta.
Myydyimmät Reilun kaupan tuotteet:
(Lähde: S-ryhmän myyntidata, 1-9/2016)
Kehitysmaiden pienviljelijöiden ja työntekijöiden aseman parantamiseen tähtäävän Reilun kaupan järjestelmän tuotteilla on S-ryhmän marketkaupoissa tärkeä rooli.
– Reilun kaupan tuotteet osuvat moneen isoon trendiin. Kuluttajia kiinnostaa tuotteiden alkuperä sekä tuotannon vastuullisuus ja eettisyys. Tarjoamalla Reilun kaupan tuotteita tarjoamme kuluttajille juuri näihin arvoihin sopivia tuotteita, Tapio kertoo.
29.10.2024 | Asiakasomistajuus | Paikallisia uutisia | Talous
16.10.2024 | Ilo auttaa | Paikallisia uutisia | Vastuullisuus
16.9.2024 | ABC