Säynätsalon S-market muuttuu Saleksi – valikoimassa painotetaan paikallisesti kysyttyjä tuotteita


6.11.2017

S-market Säynätsalo muuttuu Sale-myymäläksi tammikuussa 2018. Ketjun muutoksella halutaan turvata päivittäistavarakaupan jatkuminen Säynätsalossa. Salen konseptista löytyy paremmin kysyntään vastaava valikoima Säynätsalon kokoiselle markkina-alueelle.

–Valikoiman laajuus tulee Salessa olemaan noin 6000 päivittäistavaratuotetta, ja esimerkiksi tuoreen lihan ja jugurttien valikoima tulee kasvamaan. Toisaalta esimerkiksi hygieniatuotteiden valikoima hieman pienenee, sillä S-marketin hygieniatuotevalikoimasta noin kolmasosa oli sellaista mitä asiakkaat eivät ostaneet. Annamme siis hyllytilaa niille tuotteille, joilla on Säynätsalossa kysyntää, kiteyttää ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen

Muutoksella varmistetaan myös hyvien päivittäistavarapalveluiden säilyminen Säynätsalossa, sillä nykyisen myymälän toiminta ei ole kannattavaa. Sale-konseptimuutoksen myötä valikoimaa tarkastetaan ja hintataso nousee aavistuksen, mutta pysyy silti selkeästi edullisempana kuin muilla saman kokoluokan toimijoilla.

Konseptin muutoksen myötä myös myymälän ilme muuttuu S-marketin sini-keltaisesta Salen puna-keltaiseen ilmeeseen. Samalla myymälän järjestys muuttuu eri tuoteryhmien saadessa uudet paikkansa ja energiatehokkuutta parannetaan laittamalla maitokaappeihin ovet.

– Uskomme, että säynätsalolaiset tulevat tykkäämään uudesta Salesta. Salen valikoima on juuri sitä, mitä täällä hyvältä lähikaupalta toivotaan, marketpäällikkö Aija Parviainen kertoo.

Säynätsalon Salen avajaisia vietetään tammikuun alkupuolella. Avajaisten myötä myös aukioloaika pidentyy tunnilla illasta ja uudet aukioloajat ovat ma–la 7–22 ja su 10–22. Alueella asuu paljon lapsiperheitä, joita pidempi aukioloaika etenkin palvelee paremmin.